9,1
508 beoordelingen
Terug naar overzicht
C-HR-Combo-shots-hero-dlrsts

Nieuwe Toyota C-HR: eerste reviews!

Bevalt de nieuwe Toyota C-HR?

De Nederlandse autopers heeft uitgebreid kennis kunnen maken met de nieuwe generatie Toyota C-HR. Hoe zijn de eerste impressies van deze opvallende crossover? We zetten diverse reviews voor jou op een rij!

Toyota-C-HR-exterieur-driekwart-rechtsvoor-rijdend
Autozine

“Iedere nieuwe auto begint met veelbelovende ideeën. Een prachtig of bijzonder ontwerp wordt omgezet in een showauto om de mening van de klant te peilen. Daarna gaat dat concept naar de technici en rekenmeesters die het flink aanpassen. Het resultaat is meestal een eindproduct dat niet half zo bijzonder is als het eerste ontwerp. Toyota belooft met de C-HR dat het anders kan”, zegt Autozine. “De hybride aandrijving maakt de C-HR stiller, zuiniger en soepeler dan een auto met een standaard benzinemotor. De C-HR is bijzonder om te zien, goed te betalen, eenvoudig te rijden en geschikt voor iedereen.”

Toyota-C-HR-exterieur-voorkant-rijdend
AutoReview

“Wie de huidige Toyota C-HR al uitbundig vindt, kan bij de nieuwe helemaal zijn ogen uitkijken. Maar onder de motorkap bleef alles vertrouwd, met pico bello hybride-techniek”, schrijft AutoReview. “Voor ruimte en praktische mogelijkheden moet je niet bij de C-HR zijn. Maar ook dan hoeft de Toyota verkoper niet te wanhopen, want dan kan hij altijd de praktische en ongeveer even dure Toyota Corolla Cross aanprijzen.”

Toyota-C-HR-exterieur-motor
Toyota-C-HR-exterieur-achterkant-kofferbak
AutoRAI.nl

De rijervaring van de nieuwe Toyota C-HR laat zich het best omschrijven als comfortabel met een vleugje dynamiek”, meldt AutoRAI.nl. “Deze auto is gericht op mensen die niet per se de meest praktische auto zoeken, maar wel een hippe auto die er bijzonder uitziet en ook net wat leuker rijdt dan de gemiddelde personenauto. De bagageruimte van de C-HR is afhankelijk van de gekozen motorvariant. De 1.8 Hybrid heeft 388 liter terwijl de 2.0 Hybrid 364 liter aan ruimte heeft. Bij de Plug-in Hybrid is dat door het grotere accupakket 310 liter.”

Toyota-C-HR-exterieur-driekwart-rechtsvoor-zon
InstaAutoVlog

“De auto stelt niet teleur, sterker nog: de C-HR overtreft eigenlijk mijn verwachtingen”, meldt InstaAutoVlog. “Wat ik had verwacht was een fijn rijdende, uitgebalanceerde, tikkeltje sportieve crossover die echt de sportieve keuze moet zijn ten opzichte van de Corolla Cross. Of ie dat is? Absoluut, hij gaat zelfs net even wat verder, want Toyota heeft dat sportieve randje van die C-HR echt heel knap weten te combineren met rijcomfort en verfijning in het onderstel. Sterker nog: dit is misschien wel de meest verfijnd aanvoelende Toyota van dit moment.”

Toyota-C-HR-exterieur-zijkant-rijdend
Toyota-C-HR-interieur-dashboard
ANWB

“Toyota is heer en meester als het gaat om het fabriceren van hybride aandrijflijnen. Onder de kap van de C-HR ligt alweer de vijfde generatie van een combinatie van een verbrandings- en elektromotor” schrijft ANWB. “Toyota zit daarnaast op zo’n fijn pad als het gaat om onderstel en stuurinrichting. Het is gewoon een heel fijne auto om mee onderweg te zijn. Hij veert en dempt precies goed en hij stuurt lekker vlezig. Echt dik in orde. En daarnaast is het brandstofverbruik erg gunstig.”

Toyota-C-HR-exterieur-driekwart-rechtsachter-rijdend
AutoWeek

“De vorige C-HR was ook al geen grijze muis, maar de nieuwe is nog een stukje dapperder”, schrijft AutoWeek. “De bekende obsessieve degelijkheid wordt in de C-HR door Toyota gekoppeld aan smaakvolle vormgeving en zachte materialen. Daarbij zijn er nog voldoende fysieke knoppen, wat de ergonomie ten goede komt. En de C-HR krijgt natuurlijk het nieuwste multimediasysteem van Toyota, dat snel en overzichtelijk werkt. Koppel dat aan een eveneens fraai digitaal instrumentarium en je hebt een mooi en modern geheel.”

Toyota-C-HR-interieur-dashboard-en-voorruit
Vraag persoonlijk magazine aan Ontdek de Toyota C-HR Inschrijven Toyota Nieuwsbrief